Dollar Shave Club en Unilever: Voor een dollar op de eerste rang

Dollar Shave Club. Foto YouTube
Dollar Shave Club. Foto YouTube

Amerikanen wisten niet beter dan dat scheermesjes veel geld kostten. Eén briljante marketingactie later staat de branche op zijn kop. Voor Intermediair beschreef ik voor de nieuwe rubriek ‘Epic’ het bijzondere succesverhaal van Dollar Shave Club.

Amerikanen wisten niet beter dan dat scheermesjes veel geld kostten. Eén briljante marketingactie later staat de branche op zijn kop. Het bijzondere succesverhaal van Dollar Shave Club.

Twee voetbalvelden vol. Zo veel scheermesjes worden er dagelijks in het distributiecentrum van Dollar Shave Club in het Californische Torrance verwerkt. Oprichter en CEO Michael Dubin (37) zag eind vorig jaar die tienduizenden pakketjes voor het eerst met eigen ogen. Toen besefte hij het pas: elke ochtend scheert 3 procent van de Amerikaanse mannen zich met zijn messen.

Het succes van Dollar Shave Club blijft moeilijk te bevatten, vertelt Dubin in een podcast van een van zijn investeerders. Meer dan 3,6 miljoen mensen hebben een abonnement waarmee ze maandelijks hoogkwalitatieve scheermesjes voor een dollar per stuk ontvangen in een fraai vormgegeven doos. ‘Ik kan nog altijd niet geloven dat we succesvol zijn. Ik blijf Dollar Shave Club beschouwen als iets jongs en kwetsbaars.’ Een ‘bedrijfje’ waar Unilever deze zomer maar liefst een miljard dollar voor neertelde.

Lees ‘Voor een dollar op de eerste rang‘ verder bij Intermediair.

Share